Roel Donker op het nippertje snelschaakkampioen Meppel

Tjonge, tjonge, tjonge, dit snelschaakkampioenschap had alles van een thriller aan het einde van de avond. Het verschil tussen Roel Donker en André Klomp bedroeg een halfje en toen André na zijn laatste gewonnen partij klaar was stond hij dus een halfje voor op Roel. Roel speelde nog tegen Boen Tan en stond zo slecht als een oude Meppeler Courant en in hevige tijdnood vergat Boen om Roel mat te zetten om vervolgens door zijn vlag te gaan!!!! Drama, drama, drama, maar dat maakt snelschaken nu juist zo leuk!
Roel dus eerste en André tweede in de finalepoule.
Speler van de avond werd “good old” Ton Staarink die zich ten koste van Willem Wijnstok had geplaatst voor de hoofdgroep.
De tweede poule van zes werd fraai gewonnen door Ger Westra, net voor Stefan Spekreijse.
Bert Bakker was de beste van poule drie voor Piet Nieuwenhuizen en Frank Postma won net voor Martin de Slager de vierde poule. Thieu Valens won de poedelprijs! Om tien minuten voor twaalf waren de spelers klaar, groggy en wel!
Er waren nog prijzen voor Bas de Boer ( jongste deelnemer ) en Willem Spijker ( oudste deelnemer met 88 jaar ) en verder voor Anne-Bert ten Kate, als gastspeler.