Ton Staarink stelt orde op zaken en promoveert met Marc Evers

Aaai, aaai, aaaaaai!! Ger Westra naar poule A?? Nog niet dus! Hij was er zo heel dichtbij, maar op deze avond gebeurden wel meer vreemde dingen. Wat te denken van de 2-2 van Barcelona tegen Chelsea? Er is altijd van alles mogelijk en zeker in een wedstrijd tegn Ton, die er af en toe vreselijk afgetimmerd wordt, maar ineens weer als vanouds speelt en dan kun je je bergen voor hem. OP deze avond kwam Ger goed uit de opening en alle problemen leken verholpen tot hijonnodig  een stuk verspeelde. Jammer voor hem, maar ja, zo zit schaken in elkaar: het is verschrikkelijk, mooi en meestal verschrikkelijk mooi.

Marc Evers won na een goede partij van Bjintze Bakker, die zich als een taaie Oezbeek verdedigde, maar net iets tekort kwam, geen schande.

Roeland vocht als een leeuw tegen Ko, maar die speelt zelf ook zo, dus die schrok echt niet. In hevige tijdnood moest Roeland tenslotte zijn koning omleggen. Wie degraderen er dan? Allereerst Henk de Koning, die van Klaas Schilperoord verloor en laat op de avond kwam daar Thieu Valens bij, die uiteindelijk moest buigen voor Bert Bakker, maar zijn contributier er deze periode weer helemaal uithaalde. Thieu is meestal als laatste klaar in de hoofdzaal. Wat een zelfdiscipline, want hij zit ook graag even aan de bar. We zien Thieu vast wel snel weer terug in poule B.

Theo Pereboom en Arno Braam speelden niet deze periode en blijven gewoon in groep B.

De uitslagen van ronde zes:

Ger   Westra Ton Staarink 0-1
Marc Evers Bjintze Bakker 1-0