Rienk van den Berg lachende derde!

Terwijl Menno van Koningsveld de stelling van koploper Andre Klomp uiteindelijk na taaie strijd wist te slopen, wist regerend kampioen Rienk van den Berg te profiteren van deze situatie. Hij won van Harry Besselse en pakte zo de leiding in de race om het kampioenschap. Roel Donker en Gerhard Pauptit speelden niet en liepen dus enige achterstand op, al kunnen zij door zaterdag te winnen in Meppel 1 ook nog scoren voor deze ronde! Alexander van Setten leek op een nette remise af te koersen in zijn partij tegen Bart Davids, maar het duel kende een verrassend slot: Bart ging pardoes door de tijd! Niks remise, het volle punt voor Alexander! Even daarvoor wist Stefan Spekreijse keurig een halfje van Fokke Jonkman af te snoepen. Willem Wijnstok verslikte zich in een pion en verloor van Boen Tan. Willem en Ton reden zonder punten terug naar het mooie Havelte, want Ton Staarink verloor van Marc van den Heuvel. Sibbele Bonthuis leek Luit Oomkes klem te schaken en te winnen, maar de slimeme Luit zag een escaperoute en speelde vrolijk remise. Degradatie dreigt komende week voor Marc Evers en Ton Staarink.

Uitslagen:

1 André Klomp Menno van Koningsveld 0-1