Cursus Schaaktrainer 1 in Meppel

Op verzoek van MSV verzorgt de KNSB in het najaar in Meppel de cursus Schaaktrainer 1. In vijf lessen wordt je opgeleid voor het officiële trainersdiploma.

De cursus spitst zicht toe op lesgeven aan beginners, met gebruik van de Stappenmethode. In een extra les leer je bovendien hoe de nieuwe digitale leermethode Chessity werkt, waarmee onze jeugdleden leren schaken. De docent is Erik Mijnheer.

Sibbele en Jacqueline hebben deze cursus twee jaar geleden in Deventer gedaan (Sibbele deed vorig jaar ook nog Schaaktrainer 2) en vonden het ontzettend leuk om te doen.

Nu de cursus in Meppel is, scheelt dat je veel reistijd. Om de kosten hoef je het ook niet te laten, want die worden voor MSV-leden vergoed.

De data zijn: 11 oktober, 18 oktober, 8 november, 22 november en  6 december.  Opgave kan rechtstreeks bij de Schaakbond of via Jacqueline.

Inmiddels hebben zich al zes MVS’er opgegeven voor de cursus: Bert, Saskia, Marian, Arend, Marrit en Lennart. Dat is een mooie kwaliteitsimpuls voor onze vereniging, maar we hopen dat er nog meer mensen mee gaan doen. Ook ouders van jeugdleden zijn van harte uitgenodigd om de cursus te gaan volgen. Deelname staat overigens open voor iedereen.

Met een groeiende jeugdafdeling is het fijn om over voldoende gediplomeerde trainers te beschikken. Al kun je de cursus natuurlijk ook volgen als je (nu nog) geen zin hebt om de actief te worden als jeugdtrainer.

Ook als je liever geen beginners les zou geven, maar het je wel leuk lijkt om gevorderde jeugdschakers te begeleiden, kan het slim zijn om mee te doen. Wie de opleiding voor Schaaktrainer 2 (of 3) wil volgen, moet – ongeacht schaakniveau of onderwijservaring – namelijk ook eerst beginnen met Schaaktrainer 1 (en dan 2).

Bij voldoende belangstelling willen we proberen volgend jaar de cursus Schaaktrainer 2 naar Meppel te halen. Door een deel van onze jeugd wordt op hoog niveau geschaakt en enthousiaste trainers voor dat niveau zijn zeer welkom.

Ook een scheidsrechterscursus in Meppel is een optie waar we naar kijken.

2 gedachten over “Cursus Schaaktrainer 1 in Meppel”

1. Goed initiatief!.
    Jacqueline, Ik heb een mail gestuurd naar secretaris@meppelerschaakvereniging.nl dat ik graag wil deelnemen aan de cursus Schaaktrainer 1.
    Als ik op bovenstaande bericht op jouw naam klik dan verschijnt in de mail, het adres: secretaris@meppelerschaakvereniging. Er ontbreekt dus nog .nl. Dit even voor degene die zich ook willen aanmelden maar een melding krijgen dat het e-mailadres onbestelbaar is 🙂

2. Jacqueline Wouda

De .nl is toegevoegd, dus kom maar op met alle mailtjes 😉 Leuk dat je de cursus gaat doen, Frank!

Reacties zijn gesloten.

Scroll naar boven