De jeugd trapt af in Oasis

De jeugdspelers van onze MSV zijn ook met hun lessen en competitie begonnen. Afgelopen dinsdag werd het noteren behandeld, erg belangrijk bij echte wedstrijden en handig om je partij nog eens na te spelen. Mede omdat er genoteerd wordt bij partijen zijn er bibliotheken vol met schaakboeken in de wereld en nade Bijbels en de Korans zijn er de meeste schaakboeken in de wereld. Zo kun je bijvoorbeeld nog partijen naspelen van keizer Napoleon tegen o.a. zijn generaal Bertrand.

De jeugdspelers zijn dit jaar in twee groepen verdeeld: de oudere spelers trainen van zeven tot kwart voor acht en spelen daarna mee in de seniorencompetitie met aangepast tempo natuurlijk, anders wordt het te laat en de jongste telgen van onze MSV trainen om half zeven en spelen van zeven tot half acht hun competitie.

Bij de senioren wisten Bas de Boer, Roeland Heeres en martijn Dijkstra alle drie te winnen afgelopen dinsdag, een prestatie vanm formaat! ( zie verslag interne competitie )

Alle jeugdleden kregen deze avond een nieuwe stappenboek en dit jaar gaan we ook een heus examen afleggen! Neem altijd je boek mee naar de club en doe thuis ook af en toe iets! Komende week krijgen jullie allemaal een pen en een notatieboekje en alle partijen voor de competitie worden dan voortaan opgeschreven!

Hier de uitslagen van de jongste groep:

Steven Adolf – Ward de Boer 1-0
Haytham El Majoubi – Niccolo de Vries 1-0