Jeugdtoernooi Grand Prix Haren 30 November verslag

Het was afgelopen zaterdag 30 november een ware invasie van Meppeler schakers in Haren. Maar liefst 12 jeugdleden deden mee aan de Grand Prix Bob Romijn. Ervaren GP-schakers afgewisseld met jongelui die voor het eerst meededen. Het is mooi als je zo samen kunt genieten van het schaakspel.
De uitslagen zijn nog niet gepubliceerd en daarom kunnen we hier niet aangeven wie op welke plaats in de poule is geëindigd. Op de site van SC Haren staat een leuk verslag en zullen de standen ook nog wel verschijnen.
In groep J liet Milan van zich spreken door alles te winnen! Hij mocht dus een prachtige eerste prijs mee naar huis nemen.
Groep I was een compleet Meppeler podium. Harald op de derde plaats en Ilja en Tom gedeeld eerste. Door het onderlinge resultaat kreeg Tom de eerste prijs mee naar huis, een mooie prestatie voor iemand die nog maar net begonnen is op de club!
Ook zijn broertje Luca, Leon van den Berg en Eva en Lennart Molanus deden in deze groepen met plezier mee. Vaak waren zij al snel klaar omdat er in deze groepen nog niet zo lang wordt nagedacht. Florian en Leonardo speelden in de G en H groep, daar wordt ook nog snel gespeeld, maar komen ook al wat langere partijen voor. In groep D was Wessel van de partij, hij belandde in een spannende poule net buiten het podium. In zijn tweede partij had hij nog maar 40 seconden op de klok toen hij mat zette.
In de één na hoogste groep B was Marrit vertegenwoordigd. Zij wist in deze zwaar bezette groep 5 punten te halen en nam de derde prijs mee naar Meppel. Deze groep zat samen met de A-groep in een aparte zaal, waar veel rust heerste. Partijen die het volle half uur duren komen hier regelmatig voor. Marrit won haar eerste partij toen haar tegenstander door de klok ging en zij nog maar 3 seconden op de klok had staan!
Het was een enthousiaste en gezellige schaakmiddag, die voor veel schakers smaakte naar meer!
Carolien
  1. Hoi allemaal,

Wat weer ontzettend leuk! Alle winnaars gefeliciteerd en alle andere schakers ook gefeliciteerd met zulke mooie prestaties. Ik hoop dat jullie er ook een gezellige en echt leuke dag van hebben gemaakt, want zo is schaken een feest!
    Ik ga in januari een keer mee!

groeten, Sibbele