Marrit Adema meisjeskampioen E-tjes van Friesland

Op het Bogerman Schaakfestijn, tijdens het Fries schaakkampioenschap voor de jeugd met 21 deelnemers, is Sake Algra uit Itens van Sc Sneek er in geslaagd de titel te verdedigen. Hij begon met een verliespartij tegen clubgenoot Marrit Adema uit Meppel. Blijkbaar wakker geschut won Sake 6 partijen op rij en won het toernooi met een punt voorsprong op Dylan Sealy uit Lutkewierum, eveneens Sc Sneek en op Arjen Meijer uit Gorredijk van SV Gorredijk die als derde eindigde. Het kampioenschap bleef tot de laatste ronde een spannend gevecht om de titel want Wisse Piersma uit Scharnegoutum en Stefan Veltman uit Akkrum bleven in het kielzog volgen. Beiden lieten in die eindfase echter een punt liggen en werden in de eindlijst respectievelijk vierde en zesde. Met twee winspartijen in de laatste ronden veroverde Thomas van Ruiten uit Scharnegoutum de vijfde plek. Eerdergenoemde Marrit Adema pakte met een achtste plek in de eindstand de meisjestitel. Beloning: een ticket voor het NK E-meisjes!