Meppeler jeugd actief op toernooien

Van Schiermonnikoog tot Amstelveen, van Leeuwarden tot Den Bosch: overal duiken ze op, onze jeugdschakers. Ze schaken met veel plezier en nemen geregeld mooie glimmende bekers mee terug naar Meppel.

Zo deden zondag in Veendam 6 jonge MSV’ers mee aan een Grand Prix, waar Florian tweede werd in de A-groep. Bekers waren er ook voor Mees (2e in groep E) en zijn zus Lotte (3e in groep G), die haar eerste toernooi schaakte.

Bram en Eva vielen buiten de prijzen, maar leefden wel intensief mee met Jaap, die de meest opvallende prestatie leverde. Nadat de reguliere partijen in groep F gespeeld waren, kwam Jaap met twee andere schakertjes op een gelijk aantal punten. Omdat onderling resultaat geen uitsluitsel gaf, werd er een barrage gespeeld, waarin een speler werd afgschud. Omdat de stand daarna weer gelijk was, mocht Jaap ook nog vluggeren voor de eerste plaats. Jaap hield zijn jonge koppie uiterst koel, bouwde een mooie voorsprong op en joeg uiteindelijk zijn tegenstander door de vlag. Knap werk!

Zaterdag: Zwolle!

Aanstaande zaterdag is er weer toernooi. Lekker dichtbij dit keer, in Zwolle. Vorig jaar hebben we hier met een grote groep aan meegedaan en dat was heel gezellig. Voor zaterdag hebben de eerste MSV’ers zich al aangemeld en we hopen dat we weer met veel spelers naar Zwolle. Rienk gaat mee als begeleider.

Resultaten op andere GP’s en IJSCO-toernooien

Schiermonnikoog, 13 oktober:
Milton 5e in D-groep, Jaap 2e in E-groep

Hoogeveen, 20 oktober:
Wessel 4e in D-groep, Leon 1e in B-groep, Milton 4e in C-groep, Jamie 4e in D-groep, Marieke 5e in D-groep, Fedde 6e in D-groep, Jaap 2e in F-groep, Bram 5e in F-groep.
Bram was de beste speler in de simultaan tegen Nick Schilder, vooraafgaand aan het Grand Prix

Bennekom, 22 oktober:
Wessel 5e in A-groep, Milton 4e in C-groep, Bas 6e in C-groep

De Giessen en Linge, 27 oktober:
Milton, 6e in groep 6

C- en D-team op stoom in JCC

En dan is er nog de Jeugd Club Competitie, het NK voor clubteams dat op meerdere speeldagen worden afgewerkt in De Bosch. Hieraan doen van MSV een C-team en een D-team mee. Zij eten niet alleen op elke speeldag Bossche bollen, maar schaken ook nog eens goed. Het C-team (Tristan, Jesse, Simon, wisselde 4e speler) staat op een zeer verdienstelijke 9e plaats. Het D-team (Wessel, Florian, Eva, Leandro) staat 4e en maakt nog kans op een podiumplek, al moet er zaterdag op de slotdag o.a. tegen de nog ongeslagen koploper Almere D1 worden gespeeld.

Bekijk hier de uitslagen en standen van de JCC

Plaats reactie