Meppeler schaakjeugd behaalt alle kleuren metaal in Leeuwarden

In Leeuwarden maakte een mooie gevarieerde oranje brigade haar opwachting tijdens het schaaktoernooi.

Mees, Lars, Leon, Luca, Eva, Florian, Lennart en Wessel deden mee in verschillende groepen. Het blijft mooi hoe tijdens een Grand Prix beginners en gevorderde schakers er een sportieve schaakmiddag van maken.

Mees speelde lekker, zoals je als jonge beginner doet. Stukken pakken en weggeven en bij een verloren eindspel toch een pion aan de overkant krijgen en een remise uit het vuur slepen.

Lars speelde lekker en won 6 partijen, zijn naaste concurrent ook en omdat Lars juist die partij verloren had, werd hij tweede. Een keurige prestatie, gefeliciteerd!

De familie Molanus mocht gedrieën in een groep spelen met ook nog eens drie tegenstanders uit Scharnegoutum. Helaas moesten zij dit keer het onderspit delven en grepen naast de prijzen.

Wessel was de vertegenwoordiger in de A-groep, hij schaakte lekker rustig en veelal lange partijen. Na twee uit vier, ging het in de laatste ronde om de derde prijs tegen Dylan, die hij goed kent uit Sneek. De mannen maakte er een mooie spannende en lange partij was. In een pionnen-eindspel met elk een toren zag Wessel helaas een mat in één over het hoofd. Dylan zag het wel en haalde (niet zichtbaar) opgelucht adem en speelde daarna uit naar winst.

Tot slot Leon en Luca, ze speelden in dezelfde groep en lieten er geen gras over groeien. Leon zat rustig achter het bord en kwam op 5,5 punten. Ook Luca scoorde lekker en kwam op 5 hele punten, samen  met twee anderen. Leon bleek als eerste te zijn geëindigd en Luca kreeg de derde prijs mee. Geweldig gedaan mannen!

Volgende week gaan we weer naar Friesland en hopen we weer prijzen mee naar Meppel te nemen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA