NK Jeugdschaak in Assen met Bas en Marrit

Maandag 24 april

Vandaag een zware dag, want het kampioenschap is ingekort met twee dagen, waardoor er dus twee dagen met dubbele ronden zijn ontstaan. Daar was vandaag de eerste van.

Bas moest tegen FM Liam Vrolijk. Ik weet niet hoe het ging, maar het verlies is niet heel ontluisterend tegen zo’n sterke speler. In de middag partij lootte Bas degene, die een bye had gehad en won hij juist weer makkelijk. Morgen weer een zware partij tegen een FM. De gelijkwaardige partijen komen vanzelf.

Marrit moest vanmorgen tegen de als eerste geplaatste en had er veel zin in. Het ging goed, het werd remise. In de middag speelde ze tegen een bekende van de Osbo en won ze vrij gemakkelijk. Hierdoor doet Marrit goed mee in de top van het meisjes-C klassement.

Zondag 23 april

Deze week is het NK begonnen in Assen, dichtbij huis en dat is best fijn. De organisatie heeft het groots opgezet en elke dag interessante neven-evenementen, kijk hiervoor op njsk.nl.

Naast het hoofdtoernooi was er vandaag een GrandPrix voor de jonge jeugd. Hier deden Stijn en Mees aan mee!

Ook waren er vandaag examens voor schaaktrainer 2 en hier nam Sibbele aan deel. Hij slaagde met vlag en wimpel!

Dat deden Bas en Marrit ook in hun eerste partij. Beide wonnen, Marrit na de allerlangste partij van de middag, ze was om 13:00 uur begonnen en na 17:00 uur klaar.

Sibbele wordt gefeliciteerd door Saskia

Mees en zijn tegenstanders van vandaag

Marrit klaar voor eerste partij

Stijn in actie