Prijsuitreiking seizoen 2012-2013 jeugd

Algemeen kampioen in het seizoen 2012-2013 bij de jeugd is Marrit geworden. Marrit bouwde dit jaar met overmacht een grote voorsprong op. Jammer dat Wessel niet de 1e periode meedeed anders kreeg ze het nog knap lastig. Ook Lennard deed goed mee en stond na 2 periodes bovenaan. Dat beloofd wat voor volgend jaar!.   Achter Marrit eindigde Leonardo Hassing heel knap als 2e. Gevolgd door Alwin Molanus die netjes derde werd. Alle drie kregen ze een mooie prijs.

En alle kinderen kregen een vaantje voor hun geweldige inzet en ontwikkeling die ze dit seizoen hebben doorgemaakt. Zo sloten we het seizoen mooi af. Lekker zomervakantie houden en dan op naar volgend jaar met nieuwe doelen en ambities. Alle lesgevers ook hartelijk dank, vooral de drie musketiers Roeland, Martijn en Bas. Zij zijn echt de ruggengraat van de jeugdopleiding en natuurlijk onze beste “Frieze Fransoos” Sibbele en onze fijne voorzitter Roel!.

5 reacties
  1. Haha…graag gedaan Erik en Carolien.. Maar wie word nou niet enthousiast van die kinderen die je in een seizoen zo ziet ontwikkelen op allerlei gebied (schaken, zelfvertrouwen, , etc).. Daar word iedereen toch blij van!

2. Deze week geholpen bij het lesgeven aan de jeugd in Cuers, maar ik mis onze jongens en meisjes toch wel. Ik kom weer naar Meppel in september!
    Pluim voor Rienk!

3. Ha.Sibbele leuk dat je ook al schaakactief bent in France. Misschien kunnen we daar met de jeugd ons zomerkamp houden 😉 We hebben je straks weer hard nodig Sibbele. Dit jaar hebben we ons gefocust op de theorie en de stappenmethode. 16 kinderen hebben een diploma behaald. Marrit en Wessel zijn nog druk in de strijd voor zowel de Nosbo en de Friese Grand prix cyclus. Komende zaterdag is de ontknoping in de Friese bond en de 22 juni in Groningen van de NOSBO. Heel spannend allemaal. Ondertussen heeft Teun Mekenkamp ook een aantal toernooien meegedaan en het zeer goed gedaan. Volgend jaar wil ik dit samen met Carolien/Erik breder oppakken zodat we met meer jeugdspelers de toernooien gaan bezoeken. Volgend jaar wordt ook interessant hoe de CBS de Akker het gaat doen. Ze hebben voor volgend jaar een sterk team en we gaan kijken hoe die het tegen de andere scholen in Noord Nederland gaat doen. Spannend!. Caroliens broer Wilfred geeft daar les en ondersteunt het schoolteam. Volgend jaar ook minimaal een E-team maken. Dat wordt ook nog zeer interessant hoe dit gaat. We hebben nog geen besluit genomen waar we aan gaan meedraaien met het E-team. De nosbo, osbo of misschien de friese bond. Misschien kun je hier vanuit Frankrijk nog even over nadenken.