Stappenkampioenschap NOSBO 2013

Stappenkampioenschap NOSBO Groningen

Afgelopen zaterdag 7 september stond het openingstoernooi van het seizoen op het programma.

Na 2 maanden zomervakantie waarin de meeste kinderen  geen schaakstuk hadden aangeraakt en lekker van de vakantie hadden genoten, was de vraag of de kinderen nog gegroeid waren in hun prille schaakleven. Als toernooi hadden we het stappenkampioenschap van de NOSBO  in Groningen uitgekozen. De NOSBO heeft alles prima voor elkaar en het is dan ook zeer aangenaam en leerzaam om aan hun toernooien mee te doen.

Vanuit Meppel deden mee :  Marrit en Wessel Adema.  Teun Mekenkamp, Florian Molanus, Leon van den Berg.  Eva Molanus en Milan van der Vleuten speelden hun eerste toernooi.

Marrit en Wessel zaten samen in de stap 2 groep. Marrit werd knap eerste in deze groep en ze speelde het hele toernooi prima en zag alles scherp. Ze was duidelijk weer gegroeid in haar ontwikkeling. Wel moet ze niet vergeten om de partijen op te schrijven 😉  Als ze wil doorgroeien is het belangrijk dat we het kunnen naspelen. Wessel werd keurig  4e in deze poule. Hij begon zeer sterk alleen zakte daarna behoorlijk in en ronde het  toernooi uiteindelijk netjes af.

Teun Mekenkamp speelde in de stap 0/1 groep. Hij deed het echt heel goed. Na 2 maanden niet geschaakt te hebben pakte hij het zo op. Speelde de 1 na de ander weg met geconcentreerd spel. Verloor 2 partijen en haalde net niet een podiumplek. Maar wat kunnen we trots zijn op Teun met 6 ½ uit 9 werd hij 4e van de 22 deelnemers in zijn groep.

Milan werd in deze groep knap 14e met een score van  4½ punt. Echt goed voor zijn 1e toernooi. Op het laatste was de koek wel op. Het is ook heel wat een dag inspannend schaken.

Florian speelde lekker frivool en vrij en behaalde 4 overwinningen. Hij zat lekker achter zijn bord te spelen. Ook zijn zus Eva deed lekker mee, ze had er plezier in en haalde 3 punten binnen.  Tezamen met hun grote knuffels keerden ze weer huiswaarts

Tot slot verbaasde Leon iedereen door er met de 2e plaats in de stap 0 groep van door te gaan. En zo mocht hij zijn prijs mee naar huis nemen. Helaas viel deze gelijk thuis op de stenen vloer kapot ;-(  Maar wat was hij trots..

Het was weer een gezellig en leerzaam toernooi en ik bedank ook hierbij alle begeleiders die meegingen vanuit Meppel.. Tot het volgende toernooi!

Rienk