Weekend jeugdtoernooien

De Meppeler jeugd is komend weekend zeer actief in schaakland.

Allereerst doet er een jeugdteam mee met de Noordelijke Jeugdcompetitie. Doel van deze competitie is de jongere jeugd langere partijen te leren spelen. Ze spelen in teams tegen elkaar.De nosbo organiseert de Noordelijke Jeugdcompetitie, deze zal gedurende het schaakjaar één keer per maand op vrijdagavond plaatsvinden.
Op de valreep hebben we met MSV een team samengesteld. Bas, Martijn en Roeland doen mee samen met Marrit en Jelmer (nieuw lid).  We hebben de eerste twee borden sterk bezet en de verwachting is dat daar veel partijen gewonnen kunnen worden. Voor Marrit en Jelmer zijn de partijen op bord 3 en 4 een goede krachtmeting en training.
Het is geweldig dat we op deze manier als club van ons laten horen en hopelijk krijgt het in de komende jaren een vervolg. Ervaren jeugd die samen met het aanstormende talent gaat schaken en zo van elkaar leert en elkaar enthousiast houdt.

Aanstaande vrijdag is de eerste krachtmeting, we reizen dan af naar Ten Boer en schaken dan tegen het team van Gorredijk.

Ook de jonge jeugd gaat dit weekend op stap. Helemaal naar Mierlo, daar is het open NK voor teams. Hier gaan we naar toe om ervaring op te doen. We gaan namelijk meedoen met een jong E-team, waarvan een aantal nog jaren in een E-team kunnen blijven schaken. De schakers die er heengaan zijn Marrit, Leonardo, Wessel en Florian.
En tot slot is er zaterdagmiddag nog een Jeugd Grand Prix toernooi in Ten Boer, hier kunnen zowel beginners als ervaren spelers aan meedoen. Kortom: er is voor elke jeugdspeler wel iets te doen komend weekend. Kinderen die mee willen naar Ten Boer kunnen zich tot a.s. vrijdagmiddag bij Rienk opgeven.
Carolien & Rienk