Jeugdtoernooien

Meedoen aan schaaktoernooien is leuk en je leert er superveel van. Daarom stimuleren we onze jeugdleden om geregeld (minimaal 4x per jaar) mee te doen aan een jeugdschaaktoernooi.

Voor onze jeugdleden zijn vooral de Grand Prix- toernooien die worden georganiseerd door de OSBO, NOSBO en FSB interessant. Grand Prix-toernooien zijn gezellige en laagdrempelige toernooien voor jeugdspelers van alle niveaus. Je speelt in in groepjes met kinderen die ongeveer even goed zijn en maakt veel kans om een beker mee naar huis te nemen.

Via de jeugdleider of toernooicommissie worden ook andere interessante toernooien onder de aandacht gebracht.

Als je wilt meedoen aan een toernooi, kun je je rechtstreeks opgeven bij de toernooiorganisatie, via een mailtje aan Saskia, of door je naam op te schrijven op de lijst in de toernooimap, die bij iedere training ter inzage ligt. Geef ook door of er eventuaal andere kinderen kunnen meerijden.

Heb je al een MSV-shirt?

Als vereniging willen we graag herkenbaar zijn. Clubkleding versterkt de herkenbaarheid en eenheid. Onderling, richting andere verenigingen, maar ook voor de jeugdleden van MSV onderling. Schaken is een individuele sport, maar samen zijn we onderdeel van één vereniging, waarin we elkaar helpen en met elkaar meeleven. Daarom stimuleren we onze jeugdleden om het clubshirt te dragen tijdens toernooien. Niet verplicht, wel gewenst.