Jeugdtoernooien

Meedoen aan schaaktoernooien is leuk en je leert er superveel van. Daarom stimuleren we onze jeugdleden om geregeld (minimaal 4x per jaar) mee te doen aan een jeugdschaaktoernooi.

Voor onze jeugdleden zijn vooral de Grand Prix- toernooien die worden georganiseerd door de OSBO, NOSBO en FSB interessant. Grand Prix-toernooien zijn gezellige en laagdrempelige toernooien voor jeugdspelers van alle niveaus. Je speelt in in groepjes met kinderen die ongeveer even goed zijn en maakt veel kans om een beker mee naar huis te nemen.

Via de jeugdleider worden ook andere interessante toernooien onder de aandacht gebracht.

Als kinderen willen meedoen aan een toernooi, vragen we ouders zelf hun kind even aan te melden bij de organisatie. Dat is niet moeilijk en we helpen natuuurlijk graag als je er niet uitkomt. In de oudergroepsapp proberen we bij te houden wie naar welk toernooi gaat, want samen schaken (en rijden) is natuurlijk veel gezelliger. Meld daar dus even dat je kind meedoet en of er eventueel andere kinderen kunnen meerijden. .

Heb je al een MSV-shirt?

Als vereniging willen we graag herkenbaar zijn. Clubkleding versterkt de herkenbaarheid en eenheid. Onderling, richting andere verenigingen, maar ook voor de jeugdleden van MSV onderling. Schaken is een individuele sport, maar samen zijn we onderdeel van één vereniging, waarin we elkaar helpen en met elkaar meeleven. Daarom stimuleren we onze jeugdleden om het clubshirt te dragen tijdens toernooien. Niet verplicht, wel gewenst.

NB Op dit moment zijn er geen MSV-shirts meer op voorraad. Bij voldoende interesse gaan we nieuwe laten maken. Een shirt kost € 20.