Jeugdschaken familietoernooi

Dinsdag 28 mei sloten we het jeugdschaken af met gezellig familieschaak. De kinderen hadden een opa, zus en meestal hun vader meegenomen, zodat ze samen een duo vormden. Wessel had zelfs een fanatieke oom meegenomen die met een gebroken arm speelde! Zo af en toe werd de klok erbij gehaald als de partij te lang ging duren. Dit gebeurde natuurlijk meestal bij de volwassen schakers die rustig hun stelling overwogen om tot een zet te komen. Milan werd samen met zijn vader knap gedeeld eerste met 5 punten. Ook Marrit behaalde met haar vader 5 punten. En als derde eindigden Lennard en Niccolo. Heel goed!

Ook is al duidelijk dat we volgend jaar met een E-team (t/m 9 jaar) gaan meedraaien in de regionale bond. Hier zitten in ieder geval het trio : Wessel Adema, Teun Meekenkamp en Leonardo Hassing. Een talentvol team dat we volgend jaar goed gaan volgen en begeleiden. Als ze zo doorgroeien als afgelopen seizoen word het echt een sterk team.