Klaas Schilperoord en wethouder Ton Dohle spelen eerste buitenpartij bij Oasis

Ik wil u het volgende persbericht niet onthouden:

Foto’s Ebel Zandstra, RTV Meppel

Schaakbord op kerkplein bij Oasis in gebruik genomen

Op zaterdagochtend 22 september is het nieuwe schaakbord bij het kerkplein achter stadscafé Oasis in gebruik genomen. Dit gebeurde vooraf aan de opening van het Nederlands Kampioenschap Snelschaken, dat nu voor de vierde achtereenvolgende maal in Meppel werd georganiseerd door een aantal schakers van de actieve Meppeler Schaakvereniging.
Wethouder Ton Dohle speelde een eerste partij schaak op het nieuwe bord tegen erevoorzitter Klaas Schilperoord van de MSV. Hij was de initiatiefnemer om te komen tot twee buitenspelen bij stadscafé Oasis. Bij de herinrichting van het plein zijn twee borden gegraveerd in de zitmuurtjes die op het plein zijn geplaatst. Speelstukken kunt u binnen in Oasis halen en terugbrengen. Dit staat keurig bij de ingang aangegeven. De Meppeler Schaakvereniging is nog altijd heel blij met en trots op erevoorzitter Klaas Schilperoord, die de tachtig jaar al lang gepasseerd is, maar nog immer actief is voor “zijn cluppie”. Schaken houdt de geest scherp en gezond en je kan het dus tot op hoge leeftijd doen. Loop eens binnen bij de schaakvereniging op de dinsdagavond in de bovenzaal van Oasis!