Meppeler Talent op NK Pupillenkampioenschap 15 juni 2013

Morgen wordt in Roosendaal de Nationale Pupillendag gehouden. 120 kinderen strijden dan om de Nederlandse titels in de categorieën F (2004), G (2005) en H (2006). De organisatie zet 20 live-borden in. Onze Wessel van de Meppeler Schaak Vereniging is alvast met de familie naar Roosendaal afgereisd en slaapt daar heerlijk!. Morgen speelt hij mee in de H-groep om de titel. Hij zal zijn best doen voor iedereen zodat je de partijen live kan volgen vanuit je luie stoel. Tot mijn genoegen zag ik onder de eregalerij de naam van Richard Berendsen staan die nog steeds voor Meppel speelt en in 1989 Nationaal Kampioen werd t/m 9 jaar. We zullen zien of Wessel deze prestatie gaat evenaren. Heel veel succes Wessel!
Website : http://www.nationalepupillendag.org/

Live partijen vanaf 10.30 t/m 16.00 uur : http://livechess.zeelandnet.nl/

Één reactie
  1. Wessel is vandaag uiteindelijk gedeeld 3e geworden met 5 uit 7. Hij moest in het begin echt op gang komen en verloor de 1e partij en helaas ook de laatste partij. Daardoor viel hij net buiten de prijzen. Achteraf wel een beetje teleurstellend omdat hij er zo dicht bij zat. Voor het ingaan van de laatste ronde stond hij bovenaan. Maar helaas. Wessel kan echt tevreden zijn. De laatste partij heeft hij echt gevochten als een leeuw met goed spel en het tot de 80e zet uitgehouden. Hij mag echt trots zijn op zichzelf en de scheidslijn tussen winnen en verlies is soms heel dun. Voor zo’n jonge kerel als Wessel van zeven is dit een heel mooie leerzame ervaring.