Op de vuist of anders…….

Een schaaktoernooi in Brabant haalde het nieuwsbulletin van de landelijke televisie, omdat daar een schaker na verlies op de vuist ging met zijn tegenstander. Zo wordt onze koninklijke sport in diskrediet gebracht, maar het volgende verslag van Cor Panhuis over het Boertjestoernooi in Balkbrug laat zien dat het er meestal heel anders aan toe gaat bij een schaaktoernooi!

Zaterdag 2 februari jl. werd voor de 27e keer het Boertjesschaaktoernooi in Balkbrug gehouden. De organisatie berustte als vanouds bij Dam- en Schaakvereniging KIJKUIT.

Vierennegentig schakers, verdeeld over 24 groepen, deden mee. De MSV was met 7 man vertegenwoordigd, te weten: jeugdspeler Bas, Sibbele, Bert B., Cor en het “gouden trio” Klaas, Bjintze en WillemS.

In een zeer gezellige en ontspannen sfeer werd van ’s morgens tien tot ’s middags vijf gestreden op de 64 velden. Tussen de wedstrijden door was de eenvoudige, doch voedzame keuken geopend en waren er “smakelijke analyses”  aan de bar.

Bas en Bert gingenmet een eerste prijs aan de haal en Cor met een tweede.

Het was een voortreffelijk georganiseerde schaakzaterdag, die volgend seizoen op 1 februari zal worden vervolgd……….