Oasis Zomerschaak 2007 weer fris van start!

In de meest letterlijke zin van het woord fris, want na de eerste ronde gingen de jassen aan. De eerste ronde van de Oasis competitie is traditie getrouw een frisse start. De competitie is afgelopen en men kan natuurlijk niet wachten tot het volgend seizoen om in competitie verband te kunnen schaken. Dat was lang geleden de reden om deze competitie te starten. Naast alle clubschakers van de Meppeler schaak vereniging mag iedereen zich aanmelden voor deze competitie. Zo doen er altijd een flink aantal top schakers mee die hier in de omgeving hun vakantie doorbrengen maar het schaken niet kunnen laten. Maar ook huiskamerschakers die verder niet in clubverband uitkomen nemen regelmatig deel aan de zomercompetitie.
Ondanks de frisse wind ging het er op de wedstrijdborden heet aan toe.
Een flink aantal A spelers had de uitnodiging aangenomen om elkaar weer eens uit te dagen. Hoe staan de zaken er nu voor moet er gedacht zijn. Zo had Roelof Jan de Wolde het flink aan de stok Met Alexander van Setten Die op zijn beurt weer flink partij gaf tegen Roel Donker. In een prima partij waarbij alle facetten van het schaakspel aan de orde kwamen werd uiteindelijk het eindspel gewonnen door Alexander van Setten. Onder de rook van al dat geweld werd er natuurlijk ook heerlijk geschaakt en nieuwe dingen geprobeerd. Zo bleek een Dame offer een prima manier te zijn om te winnen. De reactie van Thieu Valens was dan ook het is fantastisch om een dame voor te staan alleen dan nog de goede voortzetting.
Bjintze Bakker en Pieter Wildschut hadden de eer om de laatste partij van de avond te mogen spelen waarbij Bjintze er met de laatste punten vandoor ging. Al met al was het een geslaagde eerste ronde van het Oasis zomerschaak 2007. Op 12 Juni wordt de 2e ronde gespeeld . Iedereen is van harte uitgenodigt! Voor meer informatie www.meppelerschaakvereniging.nl

6 reacties
  1. Kan er wellicht aan het bowlingtournooi nog publiciteit gegeven worden. Deze reactiekon ik niet kwijt bij de rubriek Bowlen en Schaken. Foto’s genoeg. Die van alle deelnemers lijkt mij g=een goede. Roellofjan, Thieu bedankt voor jullie inzet.
    Kaes

2. Het verslag van de eerste Oasiscup ronde staat in de Meppeler courant van 8 juni, pagina 23.