Clubicoon Klaas Schilperoord overleden

Gisteren bereikte ons het droevige nieuws dat Klaas Schilperoord is overleden. Clubicoon, ere-voorzitter en vooral bijzonder aardig mens. Vele jaren leidde hij op kalme en gewone wijze onze vereniging. Altijd een luisterend oor, altijd een man van overleg en redelijkheid.

Klaas was een man van verbinding en had een subtiele humor. Enkele jaren geleden moest hij vanwege algehele broosheid stoppen met het clubschaak. Jammer was dat.

We zullen Klaas in ere houden, want zeker de oudere leden van onze club zullen warme herinneringen aan hem koesteren.

Klaas was een echte schaakliefhebber en schaakvriend en we zullen hem daarom echt missen.

Sibbele Bonthuis, voorzitter

Klaas wordt komende zaterdag in besloten kring gecremeerd. Ik roep schakers op om die dag een kaarsje te branden. Dat hij mag rusten in vrede.

Klaas aan het schaken met wethouder Dohle, bij het openen van een schaakbord buiten bij Oasis.