MSV 2-8 veilig, maar verloor de slotronde.

In Kampen werd op maandag 8 april de gezamenlijke slotronde gespeeld. Ons team had vier punten en kon nog degraderen, maar er speelden ook nog drie teams voor het kampioenschap en die deden allemaal wat ze moesten doen.

Het was knap spannend bovenin, maar uiteindelijk werd De Combinatie op bordpunten nipt kampioen. Dat was verrassend, want op rating was O&O 1 veel sterker.

Ons team verloor met 2,5 – 5,5 van VSG, hetgeen geen schande is, want ook hier was het ratingverschil 41 punten in ons nadeel. Helaas konden Willem en Lennart door omstandigheden niet meedoen. Hun vervangers Henk V. en Dick konden geen potten breken. Verloren werd er door Luit, Sibbele, Dick, Henk en Harry. Remise door Martijn en winst voor Alexander en Marrit.

Teamleider Harry: “Gevochten als tijgers maar voor vijf van onze spelers met een kunstgebit en kunstnagels. De stand tegen VSGS 2 werd uiteindelijk 2,5 tegen 5,5. Alexander en Marrit hebben gewonnen op bord 6 en 3. Martijn wist remise te behalen op bord 5. De andere borden verloren vrij kansloos. Zelf speelde ik een Morra, maar met veel te tamme zetten. Marrit, Alexander en Martijn speelden leuke partijen en die komen zeker in aanmerking voor plaatsing. Uiteindelijk zijn we op de derde plaats van onderen geëindigd, dus we blijven in deze klasse.”