Zestal MSV1 wint in Deventer

Afgelopen donderdag moesten wij, het enige MSV team in de SOS competitie, aantreden voor de 2e ronde in Deventer tegen Pallas 2.
Nu mogen wij dan wel MSV 1 zijn, normaal was dit team het 3e team. Dus wat konden wij voor tegenstand verwachten? Andere verenigingen kampen in deze corona tijd natuurlijk ook met hetzelfde probleem maar je weet het het maar nooit. Qua rating lijken 2 teams er toch een beetje bovenuit te stijgen (en dat zijn wij niet).
Omdat onze wedstrijd uit de 1e ronde niet doorging waren we al heel goedkoop aan 2 wedstrijdpunten gekomen.

Team Captain Leo gaf het goede voorbeeld door het eerste punt binnen te halen. Op de Pallas site wordt hij beschreven als “een oudere bedaarde man die eens rustig ging kijken wat ik allemaal aan het doen was in de opening”.
Niet lang daarna maakte Bert remise, ook al stond hij een pion voor. Stelling zat waarschijnlijk ook niet meer in.
Had verwacht dat Otto wel als eerste klaar zou zijn omdat hij al snel veel beter stond maar zijn tegenstandster schaakte nog lekker door (a la Henk Twerda) maar moest uiteindelijk wel Otto feliciteren.
Wat tijdens rondje langs de borden wel steeds opviel was dat op alle borden de tegenstanders veel meer tijd verbruikten dan de Meppeler schakers.
Cor en zijn tegenstandster kwamen ook remise overeen en toen de tegenstander van Henk Twerda zomaar zijn toren weggaf en ook meteen opgaf was de overwinning een feit.
Zelf speelde ik nog maar bood mijn tegenstander toen maar remise aan (waarom nog uur doorspelen als het niet hoeft). Zo konden we al rond half 11 weer richting Meppel vertrekken met een 4,5 – 1,5 overwinning.

Plaats reactie