Superspannende bekerronde!

Bij welke wedstrijd moet je beginnen int een verslag, als alle wedstrijden bloedstollend mooi en spannend waren? Dan maar chronologisch te beginnen met de A-poule.

Hier waren we toe aan de halve finales en Gerhard Pauptit speelde daar tegen Fokke Jonkman, een echte clash der matadoren dus. De beide heren speelden twee reguliere partijen, beide keren door zwart gewonnen, 1-1 dus. Daarna was het vluggeren geblazen. Met weer twee andere openingen won beide keren weer de zwartspeler, 2-2 dus. Dan suddendeath en Fokke won met….. u raadt het al: zwart! Fokke dus naar de finale en die kan ook mooi en spannd worden, want de andere finalist heet Rienk van den Berg!

Rienk won uiteindelijk van Alexander van Setten met 2-0 in de snelschaakpartijtjes, maar de reguliere wedstrijd was in 1-1 geeindigd. Alexander had een mooie zege geboekt in de tweede partij en kon toch tevreden zijn over een mooie schaakavond.

Gerhard Pauptit – Fokke Jonkman  1-1, 1-1, 0-1

Rienk van den Berg – Alexander van Setten 1-1, 2-0

Dan de B-poule, daar stonden drie wedstrijden uit de kwartfinale  op het programma.

Bert Bakker en Leo Bosma speelden twee mooie partijen tegen elkaar en het werd keurig 1-1, waarna Leo het vluggeren wist te winnen, een mooie prestatie van Leo! Henk Twerda en Ger Westra maakten er ook een mooie en spannende strijd van en ook hier 1-1 na de twee reguliere partijen! Het vluggeren was vervolgens voor Ger.

Was er dan ook nog een regelmatige overwinning? Jazeker, in een fraai gespeelde wedstrijd won Bjintze Bakker laat op de avond van Thieu Valens. Thieu verwenste Bjintze lachend terug naar Oezbekistan, maar stak zijn bewondering voor de prestatie van Bjintze niet onder stoelen of banken.

De loting voor de halve finale is:

Piet N. / Henk de K. – Bjintze Bakker

Ger Westra – Leo Bosma