Finale NK schoolschaken

Finaledag NK basisscholen schaken

Op de tweede finaledag begon het team van cbs de Akker op de gedeelde derde plaats in het tussenklassement, maar het team wist dat we het de tweede dag zwaar zouden krijgen, immers alle sterke teams verzamelden zich nu langzaamaan bovenin het klassement en gemakkelijk te kloppen tegenstanders zouden er niet meer komen.
De dag begon met een verrassende zege op de regerende landskampioen uit Rotterdam, maar daarna was het dan ook wel ongeveer over. Tegen de nieuwe kampioen, de Pinksterbloem uit Amsterdam werd met 3-1 verloren. Daarna nog drie sterke tegenstanders, waarvan we er nog eentje met 2,5 – 1,5 wisten te kloppen. Aan het einde van de dag was daar een mooie gedeelde zevende plaats met de wetenschap in het achterhoofd dat vijf van de zes spelers komend seizoen ook nog mogen spelen!
Als coaches waren Rienk en Sibbele mee en verder waren daar de ouders, die reden en aanmoedigden. We hebben heerlijk geschaakt en we hebben het echt gezellig gehad met elkaar. De sfeer bleef ondanks de hitte goed en trots vierden we op de terugreis een feestje in Zwolle, voordat we huiswaarts keerden. Een mooi en geslaagd toernooi!

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Van l. naar r. : Rienk, Peter, Teun, Luca, Florian, Wessel, Eva en Sibbele