Live verslag vanuit Amersfoort

De partij is begonnen. Ik zal van tijd tot tijd een update plaatsen.
Hier nu eerst de opstelling van ons team.

1. Richard
2. Yge
3. Roel
4. Bart
5. Fokke
6. Gerhard
7. Rienk
8. Alwin

37 gedachten over “Live verslag vanuit Amersfoort”

1. Na 1 uur spelen valt er niet veel te melden. het is warm buiten enwarm binnen in de zaal. Op Roel na gebruiken de meppelers iets meer tijd. Heeft u specifieke vragen omtrant de wedstrijd, plaats ze dan hier. Zal ik mijn best doen om ze te beantwoorden.

2. Bas, ik kan ze vanuit Meppel alleen maar succhess wensen

En laat ze rustig een paard offeren of een paard slaan als dat het team ten goede komt (ondanks bezwaren van de Partij voor de Dieren) 😉

3. Weer een uur verder. Yge staat een stuk achter, wel heeft de koning geen enkele pion meer om zich achter te verschuilen, maar of dit genoeg is??? Sowieso dat bord al spannend. Voor de rest alles nog m.i. In balans. Er is ook nog geen tijdsdruk.

Ondertussen is Kees binnen gekomen, net als ik in het blauw gehuld! Dus we gaan ervoor.

4. Oohooooo, de rest moet heel goed spelen als Kees gelijk wilt krijgen. Want zoals ik het nu zie staan Yge en Fokke kats verloren. Fokke speelt een eindspel met een toren minder. Yge is nog in het middenspel maar met twee stukken minder. Op de overige borden is het nog gewoon spannend, maar zie ik nog geen hele grote dreigingen van Amersfoort.

Weet iemand ook wst het derde heeft gedaan gisteren??

5. Zowaar ik aan het typen was zijn de partijen van fokke en yge geeindigd. Fokke heeft verloren, maar Yge heeft er roch nog een remise uit weten te slepen!! Dus dit valt alweer een beetje mee. Tijdnoodfase is nu wel begonnen, volgende berichtje na 17:00

6. Het is nu 1,5 – 1,5 maar helemaal niks is zeker. Nou ja, Rienk heeft zo goed als verloren. Dus dat puntje gaat naar hen. Bij Bart ziet het er remise achtig uit. Roel heeft misschien een klein plusje maar makkelijk is het niet. Fam. Pauptit houdt de spanning er ook in.

Het was Richard die het punt scoorde.

7. denk het zie mijn reaktie vorige keer…….wedstrijd moet nog wel worden gespeeld.

8. Op het moment is het 2,5 – 2,5 dankzij Roel, maar de promotiekansen worden niet groter. Alwin waarschijnlijk verliezen, Bart nogsteeds remise en Gerard kan nog winnen. Maar dan blijft de teller steken op 4-4.

Dus Ja lijkt toch weer een slotronde debacel

9. Kampioen!!!! Want zowel voorschoten als PION verliezen, dus we zijn sowiezo kampioen!! Maar vooralsnog lijkt het hier 4-4 te worden door Gerhard!

10. Denk dat Bas zich in het feest gedruis heeft gestort.
    Partijen waren uiterlijk om 19.00 uur klaar.

Bas, bedankt voor de verslaggeving !!

11. Hen Kees om 19:10 aan de telefoon gehad. Men was zojuist uit de speelzaal vertrokken, dus even na 20:00 uur in Oasis.

Marc, tot zo.

12. Deze speler, deze captain van het eerste team, kan op dit moment van de dag alleen maar zich heel gelukkig prijzen met de supporters die ons vandaag gesteund hebben! Bas die al zijn werk gewoon bij ons in Amersfoort komt doen, Kees die uit Duitsland komt om ons te steunen en TWEE EN DERTIG reactie op het live verslag van het eerste team! Ik heb ze net met heel veel plezier zitten lezen! Ik ben simpelweg.. dolgelukkig! Wat een geluk hebben wij vandaag… ehm… gisteren gehad! De moeder aller verslagen volgt morgen, …. kampioen….. tweede klasse….. ongeloof!!!!!

13. Te bizar voor woorden dit! De medekoplopers verliezen en MSV loopt een punt uit op de rest door gelijk te spelen. Hahahaha, wat een dag zeg!
    Mannen gefeliciteerd en alle clubgenoten ook, want dit is wel een mooi visitekaartje in de regio hoor!
    Tot slot: het derde wint dus gewoon, geweldig! proficiat Arno en ook de felicitaties voor de teamgenoten! Ik voel me nu niet zo opgelaten, dat ik vrijdagavond niet mee kon gaan naar Zwolle.
    Het feest in Oasis heb ik van acht tot tien meegemaakt en wat een leuke cadeautjes kregen de spelers van het eerste van Tere Carpaccio! De schaakschnitzels smaakten geweldig! Rienk bracht het autootje van Tiny weer veilig thuis en dat maakte zijn nederlaag een beetje goed! Fokke was dus de mol dit seizoen of is dat een ander programma? Fijn dat Yge Houdini toch ook een mens is met nu een keer remise ipv winst! Geniaal van Roel om Gerhard op bord zes te plaatsen tegen hun sterkste man!
    Terecht dus naar de tweede klasse. Er is een tweede klasse bij die niet zo heelk erg sterk oogt, dus volgend seizoen gewooln weer feest of lopen ze ouderwets iets mis…..
    Hulde mannen en vanaf deze plaats ook nog felicitaties voor Menno, die er even niet bij kon zijn, maar hem kennende sterk terug zal komen!
    Geschiedenis geschreven voor de club en de stad Meppel, grote klasse! En dat in het jubileumjaar. Fijn ook dat onze oude garde ( de ridders van weleer ) dit nog meemaken!
    We nemen er dinsdag ook maar even eentje op!

14. Hallo allemaal,

Gefeliciteerd met het kampioenschap. Sommige van jullie denken wie is hij. Nou ik speel voor Homburg 3 en had op mijn verjaardag (12 dec.) tegen jullie eigen Meppel gespeeld met Homburg. Ik wens jullie veel succes in de 2e klasse en als ik naar Homburg 2 ga hoop ik jullie daar weer tegen te komen.

Gr. en nogmaals gefeliciteerd.

Nico

ps: deze website is echt heel leuk. Kijk er bijna na iedere KNSB ronde op.

15. Gefeliciteerd mannen! En niet alleen de schakers die het op de borden hebben gedaan. Hier gaat tientallen jaren schaakgeschiedenis en training aan vooraf. De meeste van de 1e team leden komen uit de eigen kweek en hierbij wil ik de jeugdtrainers die ons van jongsaf aan hebben ondersteund, en ook de vroegere besturen van msv en natuurlijk de betrokken leden hartelijk danken voor hun inzet en betrokkenheid.

Ps. Heeft iemand gisteren nog mijn cadeau veilig gesteld?