Verslag en uitslagen snelschaakkampioenschap van de Jeugd!

Op vrijdagavond 3 oktober was er het eerste toernooi voor de jeugd. Snelschaken stond op het programma. Daar was iedereen erg blij mee. Er was dan ook een grote opkomst. Met 13 jongens en 2 meiden konden we beginnen. Natuurlijk is een oneven aantal niet fijn maar bij snelschaken duren de ronden nooit langer dan 10 min dus het is geen ramp. Al snel vlogen beloofde het een spannende avond te worden. Door de deelname van Nienke Westra hadden de favorieten Ger en Sybrand het al snel moeilijk.
Alle nieuwe leden die de kennismakings-cursus hadden gevolgd deden ook leuk mee. Zo wisten zelf Yarno en Julian meer dan 50% te scoren wat erg goed is!
Aan het eind van de avond moest de balans worden opgemaakt en zagen we dat er een gelijk spel hadden. Zowel Roeland als Sybrand hadden 7 punten gescoord. De wedstrijdleiding heeft overlegt en kwam tot beslissing dat er een tweekamp moest komen.
Deze tweekamp was erg spannend, maar uiteindelijk trok Sybrand aan het langste eind en is daarmee onze nieuwe snelschaak kampioen!

nr. Naam Punten M-Buch Buch. Progr.
1 Heeres, Roeland 7 28.5 38.0 30.0
2 Westra, Sybrand 7 25.0 32.0 31.0