MSV 1 plaatst zich voor knockout-fase online bekertoernooi

Vanmiddag was de 2e schaakmiddag in de Online beker die door de KNSB wordt georganiseerd. Dit toernooi is door de KNSB georganiseerd en biedt de mogelijkheid om ook eens tegen teams te spelen uit andere klassen en van elders in het land.

De eerste ronde was 2 weken geleden en ging prima. We hadden al gewonnen van een sterk Woerden en van Overschie, terwijl we verloren van meesterklasseteam LSG. Dat laatste was natuurlijk ingecalculeerd.

Vandaag wist MSV ook 2x te winnen. In de eerste wedstrijd tegen Leek was er echter sprake van een vervelend incident. De tegenstander van Micha speelde wel heel erg goed en heel erg snel. Als non-playing kibitzer kon ik ook nog snel zijn andere partijen bekijken en die bleken hetzelfde beeld te geven. Een rapportage aan chess.com en de competitieleider leidde vervolgens razendsnel tot afsluiting van het overtredende account vanwege vals spel. Het is bijzonder vervelend dat we in deze coronatijd, waarin schaken al moeilijk gaat en er dan eindelijk een mogelijkheid is om samen met het team te spelen, er dan spelers zijn die het nodig vinden om vals te spelen. Terwijl het nergens over gaat. Het maakt het (online) schaken kapot. En voor Micha was het al helemaal niet leuk, omdat hij maar 1 van de wedstrijden kon meedoen.

De tweede wedstrijd traden we aan tegen Eindhoven. Ook deze wedstrijd werd ruim gewonnen. Daarmee kwalificeren we ons als 2e in groep D voor de knock-out fase. Het is ons nog niet duidelijk tegen wie we gaan spelen. Wedstrijden vinden plaats op chess.com en zijn te vinden via de MSV club, waar veel van jullie al lid van zijn.

Nog een leuk potje van mij uit de laatste ronde:

[Event “Live Chess”]
[Site “Chess.com”]